Life´s what you make it

God kväll kära bloggläsare!  Nu sitter jag äntligen vid datorn, sitter och lyssnar på två stycken låtar jag har fått på hjärnan, laddar upp dom sen!

Idag har jag varit i stan med min mamma.Vi var på en demostration på Göta Platsen, mot nedskärningarna i vården. Först tyckte jag det var lite fånigt att vi gick dit, men sen när jag fick höra talaren som pratade ändrade jag helt inställning! Det var väldigt rörande måste jag säga och man såg saker på ett helt annat sätt än vad man hade gjort innan,

Det var en känd Kirurg från Sahlgrenska sjukhuset där som pratade, sen pratade människor som hade råkat ut för hemska saker. Det var en kvinna som hade fått cancer och skulle dö inom snar framtid, hon hade tre barn och en man. Hon berättade att hon hade sökt till vården ett flertal gånger och att läkarna sa att det inte var något fel, den dagen som hon fick reda på att hon hade fått cancer och att den hade spritt sig, berättar läkarna att dem läkarna hon hade varit hos innan hade missat de. Gud va hemskt måste jag säga, bara vid misstag tar man en människas liv.
Sen var det en man som talade om sin fru som hade gått bort i cancer i höstas också pga av ett misstag i vården, han stod och grät och det var verkligen rörande.
 Så ja, jag vill inte låta som nån jävla demostrant som e galen, haha men det måste verkligen ändras på sveriges vård, helt sjukt hur det går till. 
Dom gjorde en jämförelse, om två turistbussar skulle kroka varje vecka och alla dog,i Sverige, så skulle ingen åka turistbuss längre. Men precis så många är det som dör varje år i Sverige bara genom misstag, sjukt skrämmande.
Så nu har jag delat med mig lite av de också !

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0